Άσκηση και παιδιά με νοητική υστέρηση

Το σκεπτικό της άθλησης των παιδιών με νοητική υστέρηση δε διαφέρει από αυτό των άλλων παιδιών. Βασίζεται στην αρχή ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν τις ίδιες βασικές ανάγκες και επιθυμίες για φυσική… νοητική κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Η άσκηση που θα επιλεγεί εξαρτάται από τη φυσική διάπλαση, τις ικανότητες και τις ανάγκες τους.
Έτσι λοιπόν κάθε φυσική άσκηση και σπορ επιτρέπεται, λαμβάνοντας υπόψη τη νοημοσύνη και τις συνυπάρχουσες αναπηρίες. Με την άσκηση το ΝΥ άτομο βελτιώνει τη γνώση γύρω από το σώμα του την κινητικότητα των μελών του, την μυϊκή ισχύ, ευκαμψία, την ισορροπία του σώματος, τη συνεργασία και το συντονισμό ματιού-χεριού, προάγει τη σωματική του υγεία και προφυλάσσεται από ορισμένες παθήσεις.. Προάγει την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθηση του, ενώ αυξάνει τις κοινωνικές γνωριμίες και σχέσεις βελτιώνοντας τις νοητικές του ικανότητες.
Αυτό που χρειάζεται είναι ένα πρόγραμμα συνεχές με τακτική άσκηση και σωστή επίβλεψη. Αν δεν τα καταφέρνει με κάποιο ομαδικό άθλημα μπορεί να μάθει απλουστέρα πράγματα, όπως πέταγμα και κλώτσημα μπάλας, κυνηγητό κλπ.
Προτιμότερες είναι οι δραστηριότητες με αδρή κινητικότητα αντί της λεπτής. Η άθληση με τη μορφή παιχνιδιού κρατά περισσότερο εστιασμένο το ενδιαφέρον. Απλοποιούμε τους κανόνες για να διευκολύνουμε την αντίληψη και την ενθάρρυνση.
Οι διάφοροι φορείς και κοινότητες μπορούν να συμπεριλαμβάνουν προγράμματα όπου φυσιολογικά και ΝΥ παιδιά συμμετέχουν μαζί προς όφελος και των δυο ομάδων γιατί έτσι πλουτίζεται και ο ψυχικός κόσμος των φυσιολογικών παιδιών.

http://www.flowmagazine.gr/

Αφήστε μια απάντηση